Czy utożsamiasz się z produktem oferowanym Twoim klientom?

Dodane przez | 20 sierpnia, 2013 o 19:50 | Brak komentarzy | Bez kategorii, Blog | Tagi: , , , , , , , ,

Poważnym problemem dotyczącym przedsiębiorców, przedstawicieli handlowych oraz zwykłych pracowników jest brak utożsamiania się z produktem, który oferują swoim klientom. W marketingu sieciowym zasada utożsamiania się, jest często pomijana przez osoby wybierające dla siebie odpowiednią firmę, z którą chcą współpracować. W dzisiejszej publikacji omówię kilka przykładów właśnie takich sytuacji oraz wynikających z nich przykrych konsekwencji.

Problem braku utożsamiania się z firmą MLM oraz jej produktem jest coraz bardziej powszechny. Wystarczy zwrócić uwagę na ogromną rotację w branży, wśród osób, które przeskakują z jednej firmy do drugiej, nie mogąc zagrzać miejsca na stałe w żadnej z nich, a tym bardziej odnieść sukcesu. Z moich obserwacji wynika, że jednym z powodów tego typu zachowania, jest nieprzemyślany wybór firmy MLM, a w szczególności… brak spójności własnych poglądów z oferowanym produktem. Sytuacja ta ma miejsce, gdy decydujemy się na współpracę z firmą ze względu na trend ekonomiczny, atrakcyjny plan marketingowy, perswazję sponsora lub inny czynnik, pomijając charakterystyczne cechy związane z oferowanymi produktami. Nie przejmuj się, jeśli powyższy opis dotyczy również Ciebie, ponieważ jest to zupełnie naturalne. Należy jednak podjąć konkretne działania w momencie, w którym uda się zdiagnozować problem.

Diagnoza

Omawiany problem łatwo jest zdiagnozować obserwując charakterystyczne symptomy. Pojawiają się one wówczas, gdy praca przestaje przynosić nam satysfakcję, a w skrajnych przypadkach odczuwamy nawet wyrzuty sumienia. Należy podkreślić, że brak satysfakcji zaczyna pojawiać się pomimo odnoszenia sukcesów, rozbudowy grupy partnerów i rosnących zysków z miesiąca na miesiąc. Właśnie wtedy następuje moment zwrotny. W pierwszej kolejności upewniamy się, że MLM jest fantastycznym biznesem, w którym świetnie się odnajdujemy. Uświadamiamy sobie jednak, że nie osiągniemy już większych efektów w dotychczasowej firmie, oferując produkty niespójne z naszą osobowością.

Najlepsze lekarstwo

Kolejnym i ostatnim etapem jest rozpoczęcie poszukiwania nowej firmy, której produkty spełnią nasze oczekiwania i pokryją się z wewnętrznymi przesłankami, motywującymi do dalszej pracy. Właśnie to jest najlepszym lekarstwem rozwiązującym omawiany problem. Dla przykładu, firma EuCO chętnie przyjmuje osoby, które zakończyły współpracę z poprzednią firmą MLM ze względu na brak utożsamienia się z jej produktami. Osobiście przeprowadziłem liczne rozmowy rekrutacyjne z kandydatami, którzy obecnie odnaleźli się w branży odszkodowań, stając się moimi partnerami i tworząc własne struktury. Kiedy z nimi rozmawiałem, większość z nich opisywała swoją historię w podobny sposób. Po pewnym okresie czasu pracy w różnych marketingach sieciowych, zwróciły uwagę, że mimo zauważalnego sukcesu, nie potrafiły odnaleźć się w danej branży i reprezentować firmę własną postawą i poglądami. Po prostu nie potrafiły utożsamić się z firmą, nawet podczas prowadzenia rozmowy rekrutacyjnej. Zapamiętałem słowa „opowiadano mi, że sprzedając i rekrutując, będę mogła pomagać innym, że nie tylko sama zarobię pieniądze, ale również mój klient kupując produkt, będzie zadowolony z zakupów. Dopiero teraz rzeczywiście czuję, że pomagam ludziom, ponieważ zamiast sprzedawać im produkt – niekiedy bardzo drogi, w branży odszkodowań rzeczywiście pomagam, wkładając pieniądze do portfeli moich klientów zamiast je wyciągać.” To zdanie jest najlepszym dowodem, że osoby współpracujące z Dominikiem Skoczek  są w stu procentach pewne, że rzeczywiście pomagają swoim klientom.

Najlepiej obrazuję tę sytuację wypowiedź Eweliny Szarek

Ewelina Szarek„W jednej z dużych firm MLM, pracowałam ponad rok czasu i przez ten czas ciągle, na siłę próbowałam wmówić sobie lub powiedziałabym nawet, że próbowano mi wmówić, że jest to praca dla mnie, mimo że ponosiłam porażkę jedną po drugiej, a moi klienci byli nie zadowoleni z tego co im sprzedałam. Po czasie dopiero zauważyłam co było tego przyczyną… największym i najbardziej znaczącym problemem był fakt, że chciałam sprzedać „coś” o czym nie miałam większego pojęcia i do czego sama nie byłam przekonana. Jednym słowem, w tym co robiłam byłam niekompetentna i nieszczera! To ciągnęło za sobą stałe poczucie braku satysfakcji i wyrzutów sumienia. Winę za to nie ponosiłam ja sama, ale firma, która nie potrafiła przygotować mnie merytorycznie do tej pracy, nie kładła nacisku na szkolenia i podnoszenia kwalifikacji pracowników, a jedynie kierowała się zasadą by pozyskać ich jak najwięcej, idąc nie na jakość, a na ilość. Mówiono mi, że wiedza nie jest istotna – ważne żeby sprzedać. Niestety nie mogłabym wówczas powiedzieć o sobie, że byłam specjalista w danej dziedzinie, natomiast działając w tym momencie dzięki wyszkoleniu przez Dominika Skoczek, mogę śmiało mówić o sobie – specjalista ds. Odszkodowań, ponieważ wiem że nim jestem.  Zostałam przygotowana teoretycznie i co ważne – praktycznie, by oferować produkt i wiem, że jest on dobry. Świadomość, że oferujesz coś co sam chciałbyś mieć i w taki sposób w jaki sam chciałbyś otrzymać, jest rzeczą bardzo ważną i motywującą. Cieszę się że w branży odszkodowawczej nie muszę niczego sprzedawać, a moi kliencie nie muszą wyciągać ostatnich pieniędzy z kieszeni. Ja im daję te pieniądze! Wiedzę jaką mogę im przekazać, pomoc, zadowolenie  i uśmiech na twarzy, są same w sobie miarą mojego sukcesu”, mówiła Ewelina Szarek, o której więcej informacji odnajdziesz na stronie www.odszkodowaniaboleslawiec.pl.

Dlaczego ludzie chcą współpracować właśnie ze mną?

Pomagam ludziom. Moi partnerzy wiedzą, że taka praca jest wyjątkowa i pasjonująca, a tym bardziej nie ma prawa stać się monotonna. To co robię, rzeczywiście ma wpływ na życie moich klientów. Oferuję usługi prawne, uzyskując najwyższe odszkodowania z tytułu OC (ofertę firmy przeczytasz klikając tutaj). Nie pobieram żadnych opłat, ani nie namawiam do zakupu produktów. Zamiast zabierać pieniądze swoim klientom, wkładam je do ich kieszeni. Czuję dumę oraz satysfakcję i tak samo jak moi partnerzy, utożsamiam się z doskonałej jakości usługą, którą  oferuję z czystym sumieniem i spokojem ducha. To właśnie dlatego tak wiele osób rozpoczyna współpracę ze mną. Niektórzy angażują się w większym stopniu. Inni pracują dorywczo, oferując usługi swoim najbliższym znajomym. Wszyscy jednak są pewni tego, że oferowana usługa jest w pełni słuszna i warta zarekomendowania zarówno nowym klientom jak i najbliższym członkom rodziny. Mówiąc wprost, po prostu świetnie się z tym czują, a dodatkowo jeszcze otrzymują odpowiednie wynagrodzenie za niesienie pomocy innym.

 

 

Dominik Skoczek

tel: 601 730 001

e-mail: d.skoczek@dominikskoczek.pl 

Zmiany niedostępne.

© 2013 Dominik Skoczek. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Strona stworzona przez - TUKOBI.pl - obsługa informatyczna firm
Profesjonalne rozwiązania IT